Masaże

Masaż leczniczy, będący jedną z metod fizjoterapii, jest stosowany w celu leczenia różnorodnych dolegliwości oraz wspomagania procesów rehabilitacyjnych. Wykorzystuje on różne techniki, takie jak ugniatanie, rozcieranie, głaskanie, naciskanie czy oklepywanie, aby oddziaływać na tkanki miękkie ciała, przynosząc ulgę w bólu, poprawiając krążenie oraz wspomagając regenerację mięśni. Masaż leczniczy może być stosowany w szerokim zakresie przypadków, od urazów sportowych, przez przewlekłe bóle mięśniowe, aż po wsparcie w stanach pooperacyjnych. Jest również pomocny w leczeniu stanów zapalnych stawów, mięśni, ścięgien oraz w przypadkach przeciążeniowych struktur anatomicznych, często wynikających z długotrwałej pracy siedzącej. Ponadto, masaż leczniczy może przynosić korzyści osobom z chorobami skóry, układu nerwowego, a także w przypadkach niewydolności oddechowej czy obrzęków limfatycznych. Ważne jest, aby pamiętać o przeciwwskazaniach, takich jak ostre stany zapalne, gorączka, czy niektóre choroby skóry, które mogą wykluczać możliwość przeprowadzenia masażu

Różnice pomiędzy masażem leczniczym a relaksacyjnym
Masaże lecznicze, a relaksacyjne

Masaż leczniczy i relaksacyjny różnią się głównie celami i technikami stosowanymi podczas zabiegu. Masaż leczniczy jest skoncentrowany na leczeniu konkretnych dolegliwości bólowych lub dysfunkcji ciała, często stosowany jest w terapii po urazach, operacjach, czy w leczeniu schorzeń mięśniowo-szkieletowych. Techniki masażu leczniczego są zazwyczaj intensywne i mogą obejmować ugniatanie, rozcieranie, czy oklepywanie, które mają na celu przynieść ulgę w bólu i wspomóc procesy regeneracyjne. Z kolei masaż relaksacyjny ma za zadanie przede wszystkim odprężenie i redukcję stresu, wykorzystując łagodniejsze ruchy, takie jak delikatne głaskanie czy rozcieranie, które pomagają rozluźnić mięśnie i uspokoić umysł. Masaż relaksacyjny jest często wzbogacany o elementy aromaterapii i muzykoterapii, aby zintensyfikować efekt relaksu

FAQ - Najczęściej zadawane pytania dot. masaży
Co możemy dla Ciebie zrobić?
STOMATOLOGIA
MEDYCYNA ESTETYCZNA
Napisz do nas!

Wyślij nam wiadomość, opisz w czym możemy Ci pomóc – znajdziemy rozwiązanie problemu i odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.

PRZYJEDŹ DO NAS

ul. Rycerska 4
    41-902 Bytom

REJESTRACJA TELEFONICZNA